El dia 23 de febrer dos equips d’alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut Jaume I van passar una bona estona participant al concurs “Problemes a l’esprint” amb els seus professors de matemàtiques M. Lluïsa Gil, Carles Setó i Carlos Jiménez. Alguns ja van concursar l’any passat i han volgut repetir l’experiència. Ha estat emocionant veure com treballaven en equip, tots engrescats resolent els diferents reptes!

Aquesta activitat de resolució de problemes en línia per a equips, va néixer l’any 2000, Any mundial de les matemàtiques, com una activitat complementària al Cangur.

Està convocada conjuntament per la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya, FEEMCAT (@Feemcat), el Cesire del Departament d’Ensenyament i la Societat Catalana de Matemàtiques, SCM.

Des de l’any 2003 el tauler de joc fa referència al lema “No a la guerra” i els enunciats es classifiquen en dos grups: “Problemes de la branca d’olivera” i “Problemes del colom de la pau”.

Per què fa referència a “No a la guerra”?

El dia 20 de març de 2003, ignorant les multitudinàries mobilitzacions ciutadanes anteriors contra la guerra, i prescindint del Consell de Seguretat de les Nacions Unides que l’havia declarada il·legal, va començar la invasió d’Iraq per part d’una coalició formada per exèrcits d’alguns països.

El mateix dia 20 de març de 2003 se celebrava a casa nostra la prova Cangur. Alguns alumnes van decidir no presentar-se a fer la prova Cangur com a senyal de protesta. Tot i que des de la comissió organitzadora (que aleshores emparava els Problemes a l’esprint) vam trobar sorprenent aquesta decisió, vam voler manifestar el nostre suport a aquests alumnes i adherir-nos al clam gairebé unànime contra la guerra. I ho vam fer redissenyant el tauler de presentació dels problemes a l’esprint amb la referència de “No a la guerra”.

Com que la situació encara no ha canviat de manera substancial i com que sempre farem nostra la idea de “No a la guerra”, fins ara no hem vist motiu per variar la imatge del tauler de presentació dels Problemes a l’esprint.

Text per: M. Lluïsa Gil